Rabu, 20 Mac 2013

Buluh Tumpat


BULUH TUMPAT... anugerah ALLAH 
untuk dikongsi dengan seluruh UMAT MANUSIA... 
Insha-ALLAH

 Gambar: Buluh Tumpat


 Gambar: Buluh Tumpat... kelihatan  tiada lubang 
ditengahnya. Sudah kira Orii...  / Aslilah tuuu...


 Gambar: Buluh Tumpat... masih belum dipotong
 kecil-kecil untuk dijual / dimaharkan...
 bergantung pada hajat / permintaan.

 Gambar: Buluh Tumpat... akan dipotong ikut hajat / permintaan, 
harga / mahar mampu milik... boleh runding 
harga siap penghantaran.


 Gambar: Buluh Tumpat yang sudah dipotong


Gambar: Buluh Tumpat yang sudah dipotong mudah
 untuk disimpan dan dibawa.


Gambar: Buluh Tumpat yang sudah dipotong mudah
untuk simpan dan dibawa.


Gambar: Buluh Tumpat yang telah dipotong senang untuk
dibawa dan disimpan..., tunggu apa lagi cepat Telefon / SMS saya
sementera stok Buluh Tumpat niii masih ada...
siapa cepat dia dapat, Harga / Maharnya mampu milik
siap Kos Penghantaran. Salam...



Buluh Tumpat... perkongsian tentang Keistemewaannya, dengan Izin-ALLAH.

Assalammualaikum... Apa khabar Sahabat?  Di harap kalian berada di dalam lindungan ALLAH. Perkongsian kita pada kali ini adalah berkenaan Buluh Tumpat. Jika dirujuk pada   Blog-blog Tempatan dan Nusantara,  Keistemewaan Buluh Tumpat, adalah 1001 khasiat. Untuk mengetahui kelebihannya  kita sendiri menggunakannya, dan diri kita sendiri akan dapat merasai, menceritakan keistemewaan yang  kita perolehi, satu persatu. Walaubagaimanapun...  Usaha, doa dan bertawakal pada ALLAH perlu kita lakukan.

Buluh Tumpat tuuu sebagai penyebab sahaja tidak lebih dari itu. Seperti baju yang basah untuk mengeringkannya, salah satu dari usahanya piii... jemur di tengah panas matahari. Insha-ALLAH jika tidak hujan, panas sepanjang petang kering lerrrr baju tadi dengan Izin-ALLAH. Begitu juga BULUH TUMPAT tadi sebagai penyebab sahaja, jangan percaya pada BULUH  TUMPAT tuuuu..., memang lerrr  SYRIKKK jadinya. Percaya pada ALLAH.... BULUH TUMPAT  hanya sebagai penyebab sahaja.

Untuk dikongsi sahaja di sini salah satu dari KEISTEMEWAAN... BULUH TUMPAT.
Semasa saya kecil lagi...  kelebihan Buluh Tumpat menjadi bualan orang pada masa itu. Kalau tidak silap  umur saya hampir tujuh ( 7 ) tahun, orang tua-tua pada masa itu ada menceritakan tentang waktu perang dahulu ketika Kapal Terbang Menjatuhkan Bom, banyak petempatan dan rumah yang hancur. Tapi ada sebuah rumah kampung yang Beratapkan Rumbia, Berbatangkan Leban dan Buluh biasa rumahnya dengan Izin-ALLAH tidak menghadapi, keadaan seperti rumah-rumah yang lain pada ketika itu.

Bila ditanya apakah RAHSIA yang telah diamalkan oleh tuan punya rumah itu. Ia menceritakan secara kebetulan ketua keluarga rumah itu ada menyisipkan Buluh Tumpat di gulung-gulung rumahnya. Alhamdulillah dengan Izin-ALLAH,  ketika kapal terbang  menjatuhkan Bom pada masa itu, walaupun berhampiran dengan rumah mereka, rumahnya tidak BINASA / HANCUR  seperti rumah-rumah yang lain. Itu cerita mereka pada orang-orang yang  bertanyakan tentang kenapa rumahnya tidak hancur... ketika bom jatuh semasa zaman perang dahulu.

Semasa sedang sibuk memilih Buluh Tumpat untuk disimpan sebagai STOK JUALAN.
Ada seorang HAMBA ALLAH...yang sama sedang memilih teras kayu, turut sama berkongsi tentang KEISTEMEWAAN BULUH TUMPAT..., cuma pesanannya ringkas sangat. Buluh Tumpat niiii... BAGUS jika disimpan dalam kenderaan. Soal samada sedikit atau banyak Buluh Tumpat tuuu disimpan tidak menjadi soal, yang penting BAGUS jika dalam kenderaan disimpan BULUH TUMPAT... itu pesanan ringkas dari HAMBA ALLAH ni.... saya tidak sempat nak berbual panjang tentang hal ini. Apa yang penting jika kita merasakan ini, juga merupakan suatu USAHA kita untuk menjaga Keselamatan Diri Kita dan Keluarga apa yang hendak difikirkan terlalu banyak sangat. Jika ianya kearah kebaikan ambil sahaja.

Yang penting kita bertuhankan ALLAH, Buluh Tumpat itu hanya sebagai Penyebab / Asbab
sahaja. Seperti membawa penyembur NYAMUK RIDSECT dalam kereta, tujuannya jika ada semut, nyamuk atau serangga dalam kereta senang nak sembur pada makhluk nii... supaya mati atau tidak mengganggu kita dan keluarga  dalam kereta. Jadi persediaan awal telah dibuat, sediakan payung sebelum hujan... SOOOooo buat apa perlu tunggu lama-lama untuk buat keputusan memiliki  BULUH TUMPAT... sebagai suatu USAHA untuk kebaikan DIRI & KELUARGA, sementara STOK BULUH TUMPAT masih ada pada saya. Harga / Maharnya mampu milik, berminat hubungi
Abang  Mad... Telefon atau SMS di talian H/P: 013-7456936  /  019-7803973.   Email: matbpyp@gmail.com. Sekian, terima kasih... sampai jumpa lagi. Salam...

30 ulasan:

Dunia Mistik 1001 berkata...

Asalamualaikum... Sahabat semua selamat berpuasa. Tidak lama lagi kita akan menyambut kehadiran Syawal. Untuk kesempatan itu saya ingin mengucapkan selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya, maaf zahir & batin. Salam.

Dunia Mistik 1001 berkata...

Terima kasih diucapkan pada Pn. Masni dari Sarawak kerana telah menebus buluh Tumpat tempoh hari, salam.

Dunia Mistik 1001 berkata...

Assalammualaikum... Sahabat yang di Rahamati ALLAH. Di sini saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih pada Sahabat-Sahabat yang telah menebus Buluh Tumpat, salam.

nuraina asween berkata...

Salam masih ada buluh tumpat..saya ingin membeli..

Dunia Mistik 1001 berkata...


W'salam... masih ada jika berminat boleh SMS @ talifon saya yang sedia ada di blog saya, salam

Dunia Mistik 1001 berkata...

Kepada sahabat2... yang telah memesan Buluh Tumpat melalui Blog saya, Ribuan terima kasih saya ucapkan, salam...

Dunia Mistik 1001 berkata...

Assalamualaikum... Sahabat yang di kasihi. Terima kasih di atas sokongan kerana melayari Blog saya, dan memesan barangan yang ada dalam Blog ini. Kepada Tn. Salman bin Muri dari Kuching, Sarawak... terima kasih kerana memberikan sokongan, Selamat Menyambut Hari Raya Korban, salam.

Dunia Mistik 1001 berkata...

Assalamualaikum... dan Selamat Petang, Sahabat yang dirahamati ALLAH. Di sini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan Ribuan Terima Kasih... Kerana sudi melayari Blog saya dan memesan barang. Kepada Tn. Salman dari Kuching, Sarawak... Sekali lagi saya Ucapkan Ribuan Terima kasih kerana membuat tempahan dalam Blog saya, semoga ALLAH Merahmati dan memberi perlindungan pada Tuan dan Sahabat Sekelian. In Sha ALLAH, Amin3x...

Dunia Mistik 1001 berkata...

Assalamualaikum... Sahabat yang di kasihi. Terima kasih kerana sudi melayari dan membuat tempaha dari Blog saya. Disini saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada Tn. Ramdan dari Singapura kerana telah membeli Buluh Tumpat Bertemu Ruas, dan sempat berbual mesra. Terima kasih Tn. Ramdan... , salam.

Dunia Mistik 1001 berkata...

Assalamualaikum... Sahabat yang di Rahmati ALLAH, semoga dalam Lindungan Allah. Kepada sahabat2 yang sudi melayari Blog saya dan membuat tempahan saya Ucapkan Ribuan terima kasih. Kepada Tn. Salman dari Kucing, Sarawak terima kasih kerana membuat tempahan dari Blog saya.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Saya ada buluh tumpat ni..apa kegunaan nya ya?

Unknown berkata...

Saya ada buluh tumpat ni..apa kegunaan nya ya?

Unknown berkata...

Saya mempunyai 5batang buluh tumpat yang belum di potong lagi,kalau berminat emel sahaja

Unknown berkata...

Saya ada buluh tumpat kalau minat sms sy 0178228114 .sms saja saya akan cal balik

Unknown berkata...

Saya ada buluh tumpat kalau minat sms sy 0178228114 .sms saja saya akan cal balik

Unknown berkata...

Salam.saya ada buluh tumpat dr penarikan alam sebelah.Barang ori dan boleh dtg,tgok,test..berminat whatsapp 0177036293

Unknown berkata...

Salam.saya ada buluh tumpat dr penarikan alam sebelah.Barang ori dan boleh dtg,tgok,test..berminat whatsapp 0177036293

Unknown berkata...

0139899953 pd siapa yg berminat pada buluh tumpat bleh la pm no phone ni 0139899953 kelantan.

Tanpa Nama berkata...

apo la kono eh ni.tuan blogger menjual buloh tumpat,jgn la iklankan benda yg sama dalam ni.hormat la sikit tuan rumah.

Unknown berkata...

Minat Sya ada bulu Tumpat 0162814583

Tanpa Nama berkata...

Sya berminat..kalu 4 kaki panjang berapa harganya utk sebatang?

Unknown berkata...

Macam mana nak guna untuk hindarkan ular masuk dalam rumah??

Unknown berkata...

taik

Roszaimi berkata...

Salam tuan tuan sy ade beberapa soalan nk tnya.1) sy ade bc byk atikal tentang buluh tumpat bertemu ruas.semua yg tulis tentang kebaikan buluh tumpat aje.tentang keburukan nye tiada lansung.btl ke klau simpan di dalam rumah rezeki susah nak masuk tuan

Roszaimi berkata...

Buluh tumpat yg mempunyai tuan penjaga nye.ade ke dia boleh mengangu keluarga seseorang tu tuan

Roszaimi berkata...

Sy ade memiliki 1 buluh tumpat bertemu ruas.sy dpt di pulau besar..secara kebetulan sy dapat tuan.lebih 10 thn sy simpan.sy ingat nak pulang kan blk pada pemunya nya..btl ke tindakan sy ni tuan.sy ingat dlm mase terdekat sy nak puase sunat.minta pertunjuk allah.klau btl tindakan sy ni.sy akan pulang kan blk pada pencipta..minta pandangan tuan.ustaz.pakar 2x alam mistik...

Roszaimi berkata...

Tuan blh hubungi sy 017 3502485/ 013 6160261(watsap) ..maaf tuan jika sy bercerita dlm blog tuan.

Unknown berkata...

Sy menyimpan buluh tumpat spt saudara mahukan.sy menerima harga mengikut kemampuan saudara.01116633244 zhairie@matyie dewa

Nur haura afeeya berkata...

Salam